Når studentene er gode ambassadører

Denne uken har jeg vært stolt av kampanjeklassestudentene mine. Veldig stolt. Hvorfor? Jo fordi ukas forelesning ble akkurat slik jeg vil ha den: Klasserom fylt til randen av engasjerte og smilende studenter, som i praksis viser at de har forstått lærerens stadige påminnelser, ja tidvise mas, om at aktiviteten i klasserommet i stor grad legger føringer på hvordan omgivelsene oppfatter dem. Det er viktig i merkevarebyggingen har jeg sagt; Av BI, av studiet, av kurset og ikke minst i forhold til den personlige merkevarebyggingen av studentene selv.

Og omgivelsene denne uka var grûnder og direktør Olav Øen fra Monster. Sjarmerende nervøs ankom han klasserommet, var ikke vant til slikt, sa han – å snakke til studenter. Ville derfor ha deres hjelp til at forelesningen skulle bli best mulig. Og «best mulig» betyr engasjement. Av erfaring vet jeg at det sletts ikke er noen selvfølge. Mer enn en gang har jeg opplevd hvordan studentenes passivitet og uoppmerksomhet legger føringer på hvilket etterlatt inntrykk ekstene gjester sitter igjen med. 
Det skjedde ikke denne uken. Og sjelden har jeg vært mer stolt. Stolt over å ha så mange som bidro med så mye. Forelesningen som skulle vare en times tid, varte i langt over to. Og TV-produksjonssjefen gikk fornøyd hjem. Men studenter til tross, æren skal i hovedsak Olav selv ha, som leverte en forelesning vi sent vil glemme. Et stjerneeksempel på en næringslivsleder full av livserfaring og kunnskap, som byr på seg selv, er raus og tør å være personlig i full offentlighet. Slike ressurser vil vi gjerne ha besøk av igjen, her på BI  

You may also like...

3 Responses

  1. Anonymous sier:

    studenter har selvtillitt og en genuin bevissthet i disse fagene dine som gjør at mange engasjerer seg naturlig.
    -ibsensdad

  2. cecilie staude sier:

    Og det gjør meg glad !

  3. Marius sier:

    Det kan nesten kalles toppen av lykke og euforisme når slike ting hender!

Legg inn en kommentar