Twitter som markedsføringsverktøy

Fant dette innlegget på bloggen Kuttisme som kanskje kan være relevant for studentene mine som tar MRK 2600 kampanjeplanlegging dette semesteret. I tillegg ligger det en lenke til en bruksanvisning for bruk av Twitter under «verdt å vite om andre ting».

1) Bruk Twitter Search til å finne potensielle kunder
Twitter har en søkefunksjon gjemt på bunnen av siden sin:

Her kan du søke på ord som er relevante for det du tilbyr og få oversikt over, og gå i dialog med dem som twitrer om det. Hvis du for eksempel driver et opplysningskontor for en eller annen matvare, så kan du gjøre det til vane å gjøre søk på ord som “sulten” hver dag mellom 14 og 16:

Hvorfor ikke da twitre disse med en liten melding: @rikkelie Hei, ser du er sulten. På egg.no finner du deilige kyllingoppskrifter!

Dette kan også automatiseres gjennom tjenester som TweetLater,

You may also like...

Legg inn en kommentar